O Ridley Bikes

Tested-on-Pave

 

„POCHODZIMY Z BELGII”

 

Flandria, flamandzki region Belgii jest niesławny z powodu panujących najsurowszych warunków dla uprawiania kolarstwa – gdzie jazda w deszczu, brukowane podjazdy poza kategorią, śnieg i lód są normą dla tamtejszych 6,000 klubów kolarskich. To miejsce, bijące serce pełnego pasji kolarskiego narodu, gdzie rozpoczynają się najbardziej uznane Wiosenne Klasyki, jest kuźnią kolarstwa, w której ludzie z krwi i kości są przekuwani w najwspanialszych kolarzy wszech czasów. To Belgia, stąd pochodzi firma Ridley Bikes i to tutaj projektowane są rowery, które otrzymują surową formę poprzez jazdę po tutejszych drogach i gdzie są udoskonalane po sprawdzeniu w wyścigach.

„To jest Ridley. Ridley to Belgia.”

Wszystkie ramy Ridley’a projektowane są zgodnie z filozofią  – „FORMA WYNIKA Z FUNKCJI”. Kształt każdej rury, konstrukcja ramy i geometria są wybrane z konkretnego powodu. Od początku niezawodność, sztywność i wytrzymałość były istotą projektów Ridley’a. Dlaczego ryzykować projektując kiedy natura oferuje solidne i sprawdzone rozwiązania? Większość kształtów rur ram Ridley’a jest inspirowana kształtami obecnymi w naturze. Na przykład w gamie produktów szosowych kształt kropli wody występuje w kształtach aerodynamicznych, powiększony okrąg jest podstawą kolekcji lightweigt, a diament jest fundamentem kolekcji strenght. Ponowne odkrywanie i optymalizacja wzorców zaczerpniętych z natury doprowadziły do stworzenia oferty najwyższej klasy rowerów wyczynowych. To są zasadnicze kwestie niezbędne, aby stawić czoło najtrudniejszym na świecie warunkom dla uprawiania kolarstwa, w ojczyźnie Ridley’a – BELGII.

Przepis na sukces Ridley’a – proces projektowania jest tak prosty jak efektywny:

  • zaczyna się od listy jasnych celów, które trzeba osiągnąć w produktach
  • każde rozwiązanie jest dokładnie przemyślane, zgodnie z zasadą „FORMA WYNIKA Z FUNKCJI”
  • zanim trafią do produkcji, prototypy są dokładnie testowane poprzez analizę komputerową, badania zmęczenia materiału,  a także przez profesjonalnych zawodników współpracujących z Ridley’em.

Te wszystkie informacje pomagają Ridley’owi w osiągnięciu doskonałości.

 

 

Historia i Filozofia Rozwoju Partnerskiego Ridley’a: Mocna współpraca z grupami zawodowymi.

Lotto-Soudal-team

 

Marka Ridley Bikes powstała dzięki innowacyjnemu duchowi jednego człowieka, Jochima Aertsa, wysoko wykwalifikowanego konstruktora ram i malarza, który w roku 1990 rozpoczął działalność firmy Race Productions NV będącej początkowo zakładem malarskim rowerów i ram dla lokalnych firm rowerowych. Pasja Jochima dla kolarstwa szosowego i rzemiosło w tworzeniu ram doprowadziły w roku 1997 do stworzenia własnej marki rowerów – Ridley Bikes.
We wczesnych początkach rowery Ridley Bikes były dystrybuowane tylko na lokalnym rynku ale już w ciągu kilku krótkich lat, Ridley stal się liderem na rynku rowerów wyścigowych w Belgii. W roku 2001 firma Ridley Bikes rozpoczęła dodatkowo produkcję linii własnych komponentów pod marką 4ZA (wym. forza).

W roku 2002 firma przeszła reorganizację przed debiutem na rynku międzynarodowym. Siedziba powiększyła się z 2.500m² do 5.000m². Dostarczając rowery do najważniejszych państw europejskich w roku 2004 Ridley zaistniał na arenie światowej. Od tej pory rowery Ridley Bikes zyskały światową renomę i uznanie.

To dzięki współpracy Jochima z klubami kolarskimi i dobremu oku na zaawansowaną technologię w kolarstwie Ridley osiągnął rychły sukces. Zawsze kluczowym elementem rozwoju produktów Ridley’a było stworzenie silnego partnerstwa z zawodowymi teamami, nie tylko wyposażanie ich w rowery, ale ścisła współpraca z zawodnikami i mechanikami teamowymi w celu rozwoju nowych modeli. Rowery i ramy będące w sprzedaży są przetestowane w ekstremalnych warunkach, gdyż teamy sponsorowane przez Ridley’a ścigają się na tych samych katalogowych modelach. Jest to główny program rozwoju Ridley’a zapewniający, że Klientom oferowany jest doskonale dopracowany produkt. Informacje od teamów zawodowych napędzają następne generacje rowerów Ridley. Współpraca ta nazywana jest Filozofią Rozwoju Partnerskiego Ridley’a.

Mając swoją siedzibę we Flandrii dla Ridley’a bardzo ważne było, aby angażować się na lokalnej scenie wyścigów przełajowych i współpracować ze światowej klasy belgijskimi drużynami takimi jak Telenet-Fidea i Sunweb-Napoleon. Stosowanie się do wskazówek zawodników doprowadziło do rozwoju ram Ridley’a o cechach specyficznych dla kolarstwa przełajowego i stworzenia w roku 2005 pierwszej w pełni karbonowej ramy przełajowej X-Night. Zawodnicy pomagali dopracowywać ramę X-Night każdego sezonu, aby stała się najbardziej zaawansowaną ramą przełajową na świecie.

Na początku rozwoju gamy rowerów szosowych Ridley współpracował z lokalnymi drużynami U23, grupami prokontynentalnymi co dało idealne możliwości do testowania, ponieważ zawodnicy spędzali niezliczone godziny trenując i ścigając się na wymagającym belgijskim bruku. W roku 2005 UCI powołało Pro Tour i Ridley podpisał 4-letni kontrakt z belgijskim teamem Lotto (Silence-Lotto). Współpraca z Lotto sprawiła, że Ridley osiągnął nowy poziom. Nie tylko zdobył liczne tytuły ale co ważniejsze inżynierowie Ridley’a mieli możliwość znacznego ulepszenia rowerów.

W tym okresie określono odrębne wymagania zawodników. Sprinterzy chcieli wyjątkowego poziomu sztywności ramy, a górale wymagali lżejszej ramy bez kompromisów kosztem sterownośći i prowadzenia roweru. Już w roku 2006 Ridley osiągnął cele obu grup zawodników. Noah został skonstruowany, aby spełnić standardy Ridley’a w kwestii sztywności ramy dla silnych sprinterów jak Robbie McEwen, podczas, gdy Helium zapewnił dodatkowy komfort w połączeniu z najlepszym stosunkiem sztywności do wagi. W roku 2007 Ridley wyznaczył nowe standardy w kwestii dalszej redukcji masy modelu Helium, aby kompletny rower ważył znacznie poniżej limitu UCI 6.8 kg.

W roku 2008 miała miejsce prezentacja oczekiwanego pierwszego prawdziwie aerodynamicznego roweru Ridley’a. Celem było jednak nie tylko stworzenie zwykłego roweru aero. Dla Ridley’a to stanowiło tylko pozycję wyjściową do rozwiązania prawdziwych problemów aerodynamiki roweru. Ukoronowaniem tych prac było stworzenie projektu aero pod nazwą Ridley FAST (Future Aero Speed Technology) http://www.fast-concept.com. Po dwóch latach intensywnego testowania w tunelu aerodynamicznym i na torze Ridley wprowadził nowe ramy Dean i Noah. Każdy detal tych modeli zaprojektowano w celu uzyskania możliwie najpłynniejszego przepływu powietrza, stosując w obu technologie Projektu Aero Ridley’a jak F-Splitfork oraz F-Surface. Na Tour de France 2011 wprowadzony został natomiast kolejny element koncepcji FAST – pierwszy faktycznie zintegrowany hamulec szosowy w modelu Noah FAST.

Lata 2009-2010 to partnerstwo z nowym teamem Pro Tour – Katusha. Drużyna Katusha i firma Ridley połączyły siły, ponieważ obie miały takie samo pragnienie – posiadać najszybszy rower na świecie. Ta nowa współpraca dała Ridley’owi wielu międzynarodowym zawodników, takich jak Robbie McEwen, Filippo Pozzato and Joaquin Rodriguez. Zawodnicy teamu Katusha używali ram Noah i Helium do wyścigów szosowych i modelu Dean do jazdy na czas.

W roku 2010 Ridley przeniósł się do nowej, nie emitującej zanieczyszczeń centrali o powierzchni 12.000 m². Nowa siedziba wyposażona jest w ekologiczne urządzenia do produkcji elektryczności za pomocą instalacji słonecznej o mocy 0.4 Megawata. Wyposażenie jest bardzo nowoczesne co pozwala na rozwój najnowszych technologii i zastosowanie ich w rowerach Ridley. Ze względu na dążenia Ridley’a do opracowania wiodącej na rynku technologi aerodynamicznej w nowej centrali uruchomiony został własny tunel aerodynamiczny. Przeprowadzka do nowego miejsca umożliwia Ridley’owi zwiększenie możliwości produkcyjnych i szybkie reagowanie na zapotrzebowanie rynku co zapewnia wyższy poziom usług wszystkim Klientom.

Sezon 2011 to współpraca z kolejną grupą zawodową Vacansoleil-DCM z takimi zawodnikami jak mistrz Belgii Stijn Devolder, Bjorn Leukemans czy Romain Feillu…

W związku z dużym naciskiem jaki Ridley kładzie na rozwój rowerów do triathlonu sponsoring w tej dyscyplinie jest również bardzo szeroki i obejmuje m.in. belgijską grupę U-Place Team (Bart Aernouts, Tine Deckers, Sofie Goos,...) oraz włoski zespół Peperoncino Team. W kolekcji rowerów TT/triathlon kluczową rolę odgrywają oczywiście połączone technologie FAST Ridley'a.

Od roku 2012 Ridley podjął natomiast długoterminowy sponsoring belgijskiej supergrupy Lotto-Soudal, która jeździ obecnie na modelach Noah FAST, Noah SL, Helium SL, Fenix SL (szosa) oraz Dean FAST (jazda na czas). Z takimi zawodnikami jak Jurgen Van den Broeck oraz Andre Greipel, Lotto-Soudal ma wielkie szanse na podjęcie walki o najwyższe lokaty. Lotto-Soudal, belgijska ekipa World Tour z wieloma belgijskimi zawodnikami, wszyscy na belgijskich rowerach – rowerach Ridley Bikes – bo „Ridley to Belgia”.

 

Sponsorowani przez Ridley Bikes:

 

KOLARSTWO SZOSOWE

Lotto-Soudal

Wallonie-Bruxelles

Color-Code-Aquality

Team-Coop-OsterHus

 

KOLARSTWO PRZEŁAJOWE

Sunweb-Napoleon

Telenet-Fidea

Hargroves

 

TRIATHLON

Dirk_Baelus
DIRK BAELUS

 

pixel