Projekt FAST

Ridley-FAST

 

TWORZENIE PRZYSZŁOŚCI ROZPOCZYNAJĄC W MIEJSU W KTÓRYM POZOSTALI SIĘ ZATRZYMALI...

Większość firm pracuje w ten sam sposób, skupiając się na aerodynamice roweru jedynie poprzez kształtowanie opływowych przekrojów rur. Dla Ridley'a to dopiero początek. Inżynierowie Ridley'a, w swoim ciągłym dążeniu do rozwoju najszybszego roweru na świecie, analizują kwestie aerodynamiki do podstaw. Na przestrzeni lat testów w tunelu aerodynamicznym odkryli 3 zasadnicze kwestie powodujące opór i zmniejszenie możliwej do uzyskania przez rower prędkości. Znaleźli jednak rozwiązanie każdego z tych problemów. Rezultatem jest projekt FAST. Na ten trzyczęściowy projekt składają się 3 przełomowe technologie:

 

F-Splitfork™: kanały powietrzne kierujące powietrze z dala od szprych i redukujące turbulencje powodowane przez koła
F-Brake™: pierwszy faktycznie zintegrowany hamulec szosowy, który sprawia, że jesteś szybszy
F-Surface™: specjalna struktura farby umiszczona w strategicznych miejscach ramy zwiększająca przepływ powierzchniowy powietrza

 

 

Dowiedz się więcej na stronie www.fastconcept.com

 

Ridley-FAST-katalog

 


 

F-Splitfork

 

F-Splitfork-diagram

Większość turbulencji wytwarzanych przez rower jest powodowanych przez koła (i szprychy). W górnej części kół szprychy poruszają się do przodu zderzając z przednim wiatrem. To powoduje główne turbulencje, stwarzając opór i spowalniając rower. Widelec Ridley F-Splitfork™ kieruje powietrze płynące od przodu tworząc strumień oddalony od szprych i kół. W ten sposób zredukowana została interakcja zachodząca pomiędzy strumieniem powietrza, a szprychami co skutkuje zmniejszonymi turbulencjami i niższym oporem.

 

F-Splitfork

 


 

F-Brake

 

Ustanowienie nowego standardu w branży rowerowej poprzez stworzenie przełomowej innowacji: pierwszy faktycznie zintegrowany hamulec szosowy!

Nie ma wątpliwości, że posiadanie hamulca w rowerze jest konieczne. Hamulec jednak, podobnie jak pozostałe komponenty, stwarza turbulencje i powoduje opór oraz zmniejszenie możliwej do uzyskania przez rower prędkości. To sprawia, że integracja hamulców na ile jest to tylko możliwe stała się jednym z głównych celów producentów rowerów.

Dotąd, choć poczyniono w tym kierunku wiele wysiłku, nikt nie zdołał  zintegrować hamulców z ramą i widelcem. Po latach szczegółowych testów Ridley rozpoczął rozwój własnych, faktycznie zintegrowanych hamulców. Rezultatem jest pierwszy faktycznie zintegrowany hamulec. Ta innowacyjna konstrukcja zapewnia niższy opór i prostszą budowę - jest to szybsze, lżejższe, lepsze rozwiązanie.

Innymi słowy: To pierwszy hamulec na świecie, który sprawia, że jesteś szybszy!

Zalety aerodynamiczne tego wyjątkowego systemu hamulcowego są widoczne na pierwszy rzut oka. Standardowe hamulce, które stanowią oczywistą, niepożądaną przeszkodę w przepływie powietrza, powodują turbulencje podczas, gdy umiejscowienie i kształt hamulca Ridley F-Brake™ redukuje opór powietrza do minimum. Ponadto stworzenie zintegrowanego hamulca pozwoliło na wydłużenie kanałów powietrznych F-Splitfork™ od haków aż do korony widelca, dodatkowo polepszając właściwości aerodynamiczne roweru.

 

F-Brake

 

 


 

 

F-SurfaceF-Surface-diagram

 

Przedni wiatr musi opłynąć rury ramy roweru i zmienić kierunek dopasowując się do kształtu roweru. W celu ułatwienia przepływu powietrza wokół roweru i utrzymania blisko jego powierzchni profile rur są projektowane w kształcie kropli wody. Pomimo tego nie jest możliwe utrzymanie strumienia powietrza blisko powierzchni roweru we wszystkich miejscach. W określonych obszarach strumień powietrza oddala sie od powierchni ramy zwiększająć opór.

W związku z tym Ridley przeprowadził intensywne testy w tunelu aerodynamicznym w celu określenia miejsc, w których powietrze oddala sie od ramy. W celu eliminaqcji tego zjawiska w ściśle określonych obszarach zastosowano powłokę strukturalną. W rezultacie  zmniejszono opór i zoptymalizowano możliwą do uzyskania przez rower prędkość.

 

F-Surface

pixel